Boekingsvoorwaarden HureninAlbir.nl
1. Verantwoordelijkheden
HureninAlbir.nl kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor enige verstoring, wijziging of verhindering van het verblijf van de klant, indien dit het gevolg is van onvoorziene of onoverkomelijke gebeurtenissen buiten zijn wil. HureninAlbir.nl kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor ongemakken, veroorzaakt door het werk van derden, zoals gemeente, provincie, enz. Evenmin kan HureninAlbir.nl verantwoordelijk worden gehouden voor onderbreking van gas, water of elektriciteit maar zal dit zo snel als mogelijk proberen op te lossen. HureninAlbir.nl wijst elke verantwoordelijkheid af voor verlies, diefstal of beschadiging van bagage, persoonlijke eigendommen of voertuig, zomede voor kosten, voortvloeiend uit het niet op tijd bereiken van het appartement , ten gevolge van vertraging.
2. Reserveren en prijs
Een reservering is geldig en definitief vanaf het moment, dat HureninAlbir.nl de vereiste aanbetaling heeft ontvangen. Het betalen hiervan houdt in, dat de huurder heeft kennis genomen en akkoord gaat met de hier genoemde algemene huurovereenkomst en de volledige omschrijving van het appartement, die hij heeft gehuurd. De prijzen van HureninAlbir.nl zijn berekend in Euro’s en zijn per appartement per dag of andere periode, indien zo vermeld op de factuur. Kosten van maaltijden, dranken, enz. zijn nooit in de prijs inbegrepen. Bijkomende kosten, zoals eindschoonmaak, enz. zijn bij het appartement omschrijving vermeld en zijn nooit bij de prijs inbegrepen, tenzij anders vermeld.
3. Betaling van de huurprijs
Voor iedere reservering moet 50% van de huurprijs worden aanbetaald. Deze aanbetaling moet binnen 5 dagen na boeking op de website van HureninAlbir.nl door ons ontvangen zijn. Het restant moet uiterlijk 8 weken voor de aanvang van het verblijf in het appartement door HureninAlbir.nl zijn ontvangen. Indien dit niet heeft plaatsgevonden, zal de huurder een e-mail ontvangen met het verzoek het restant binnen 5 dagen te betalen. Gebeurt deze betaling niet, dan zal dit gezien worden als een annulering van het appartement door de huurder en zijn de annuleringsvoorwaarden van artikel 4 van toepassing. HureninAlbir.nl heeft dan tegelijkertijd het recht het betreffende appartement opnieuw voor verhuur aan anderen aan te bieden. Indien de reservering minder dan 4 weken voor de aanvang van de huurperiode plaats vindt, dan dient betaling van de volledige huurprijs per ommegaande plaats te vinden. Na ontvangst van het restant van de huurprijs zal u van HureninAlbir.nl bericht krijgen. Hierbij is alle noodzakelijke informatie betreffende, adres en naam en tel nr. van de persoon, die de ontvangst regelt, alsmede adres van het appartement en “het bewijs van toegang tot het appartement” overhandigen aan degene, die de ontvangst regelt.
4. Annulering door de huurder
Elke annulering moet via e-mail aan HureninAlbir.nl worden gemeld. HureninAlbir.nl brengt de volgende bedragen in rekening, afhankelijk van de datum van schriftelijke annulering door de huurder:
● annulering meer dan 8 weken voor de aanvang van de huurperiode : 20% van de huurprijs.
● annulering tussen de 8 en 4 weken voor de aanvang van de huurperiode: 50% van de
huurprijs.
● annulering minder dan 30 dagen voor de aanvang van de huurperiode: 100% van de huurprijs.
Indien de huurder geen gebruik maakt van het appartement of deze voor het einde van de huurperiode verlaat, zal er geen enkel restitutie plaats vinden. Het appartement mag NIET doorverhuurd worden aan andere personen zonder schriftelijke toestemming van HureninAlbir.nl.
5. Annulering door HureninAlbir.nl
Indien door onvoorziene omstandigheden bv. Verkoop van het appartement, HureninAlbir.nl de huurovereenkomst moet annuleren, zal de huurder hiervan onmiddellijk op de hoogte worden gebracht en restitutie van aanbetalingen plaatsvinden. Indien de annulering van de huurovereenkomst niet het resultaat is van overmacht, dan zal HureninAlbir.nl bovendien geen extra bedragen van de huursom betalen, zijnde de vergoedingen voor schade of ongemak.
6. Klachten en geschillen.
Geen enkele klacht zal in behandeling worden genomen, indien deze niet binnen 48 uur na het in bezit nemen van het appartement telefonisch wordt gemeld aan HureninAlbir.nl en wordt gevolgd door een aangetekend schrijven door de huurder. Dezelfde regel geldt, indien er zich tijdens het verblijf in het appartement iets ernstigs voordoet. Indien de huurder weigert bezit te nemen van het appartement, omdat de staat van het appartement niet overeenkomst met wat hij er redelijkerwijs van mag verwachten, dan dient hij onmiddellijk contact op te nemen met HureninAlbir.nl. Indien het niet mogelijk is om tot overeenstemming te komen, dan moet de huurder de klacht door een ter zake kundige, een deurwaarder of een notaris laten verifiëren, teneinde een objectief oordeel te verkrijgen. Het huidige contract is opgesteld en moet worden geïnterpreteerd naar Nederlands recht. Alle geschillen, die uit dit contract zouden kunnen rijzen vallen onder de exclusieve jurisdictie van het Nederlandse kantongerecht.
7. Omschrijving.
Alle losbladige informatie of informatie op de Internetsite van HureninAlbir.nl of andere verhuur websites betreffende het appartement, de indeling, het meubilair of de desbetreffende voorzieningen is te goeder trouw verstrekt, op basis van gegevens van de eigenaar of geconstateerd naar aanleiding van controles ter plekke door HureninAlbir.nl. Indien hierin een verandering plaatsvindt tussen het moment van reservering en de aanvang van de huurperiode, zal HureninAlbir.nl de huurder hierover informeren, doch dan kan HureninAlbir.nl hiervoor niet verantwoordelijk worden gesteld. Indien, ondanks alles, de informatie betreffende het appartement, de indeling, het meubilair, het maximum aantal bewoners of de desbetreffende voorzieningen niet juist blijkt te zijn, dan dient de huurder de verhuurder hiervan onmiddellijk in kennis te stellen, zodat deze het één en ander kan herstellen.
8. Aankomst en vertrek
De aankomst in het appartement vindt dagelijks plaats tussen 15.00 en 19.00 uur, tenzij anders is overeengekomen en bevestigd. Het wordt aanbevolen om een uur voor aankomst bij het appartement telefonisch contact op te nemen met degene die de ontvangst regelt. Indien deze procedure niet wordt gevolgd, kan HureninAlbir.nl niet verantwoordelijk worden gehouden voor het niet in bezit kunnen nemen van het appartement op het moment dat de huurder ter plekke arriveert.
Het appartement moet uiterlijk om 10 uur verlaten worden op de dag van vertrek of indien later in overleg met HureninAlbir.nl
9. Maximum aantal bewoners
In het appartement mogen niet meer dan 6 personen logeren, tenzij vooraf schriftelijk toestemming is verleend door HureninAlbir.nl. Indien dit aantal overschreden wordt, kan degene, die de ontvangst regelt de toegang tot het appartement aan deze extra personen ontzeggen. Indien er op een later tijdstip, buiten medeweten van degene, die de ontvangst regelt, toch extra personen in het appartement komen logeren, ontstaat er onmiddellijk een vordering van 25% van de huursom per extra persoon, die, indien nodig, zal worden ingehouden op de waarborgsom of per direct voldaan dient te worden.
10. Huisdieren
In het appartement is het NIET toegestaan om een huisdier te hebben.
11. Roken
Het is NIET toegestaan om in het appartement te roken !
12. Het is absoluut niet toegestaan om gaten te boren om eigen zaken op te hangen !
13. Waarborgsom
Het bedrag van deze waarborgsom is € 300,-- en dient vooraf te worden betaald. Conform de Spaanse wet wordt deze waarborg binnen 4 weken na het verlaten of eindcontrole van het appartement worden teruggestort, eventueel onder aftrek van kosten voor het herstel van achteraf geconstateerde schade aan het appartement, inventaris of extra schoonmaakkosten.
14. Schoonmaak
Het appartement dient schoon en netjes te worden aangetroffen bij aankomst. Is dit niet het geval, dan moet dit onmiddellijk aan degene die de ontvangst regelt, gemeld worden zodat deze het één en ander kan herstellen. Bovendien dient de huurder dit binnen 1 uur na aankomst ook aan HureninAlbir.nl te melden middels e-mail of een whatsapp bericht.
14a. Eindschoonmaak
Bij het vertrek dient de huurder het appartement ordelijk en veegschoon achter te laten en het huisvuil zelf weggegooid te hebben. De openbare afvalcontainers hiervoor staan aan de straat.
15. Inventaris
Het inventaris in het appartement wordt NIET door de huurder zelf vervangen, om zo de eenheid te bewaren. Als er iets kapot is gegaan, moet huurder dit aan verhuurder melden en betaalt hiervoor de vervangingsprijs.
Een kinderbedje en of babystoel zijn op verzoek en tegen extra huurkosten leverbaar.